Kuidas kaarte osta?

Ostes netist kaarte, tekib küsimus: “Mida ma siis ikkagi tegelikult saan?”
Väga otse ja jultunult väljendudes: “Saad seda, mille eest maksad!”
Väga kuulsast Hiina onlainkeskkonnast saab osta tuntud nimedega kaarte, mille tootjad on teinud vea ja lasknud oma kaardipakid Hiinas trükkida.
Nende hinnaks kujuneb 7-8 euro ringis, eestis müüakse neid 15-20 euroga, nad on väikesed ja tihti on seetõttu nendel olev kiri loetav vaid luubiga. Õhukesest materjalist ja kergesti kuluvad kaardid ei sobi kindlasti igapäevaseks kasutamiseks ja kindlasti mitte neile, kes kasutavad kaarte oma töös.
Kõnealusest keskkonnast tellides teab igaüks, et tulemas on “hindaväärt kaup” ja mis seal ikka toriseda.
Olukord muutub, kui tellid kaardid mõnest, justkui väärikast, kohalikust poest ja pakomaati prantsatab seesama mikrokirjadega peopesasuurune kaardipakk. 
Väga erandlikud on tarod või oraaklid, millel pole kaasas kasvõi kõige lihtsamat raamatukest. Selliseid siiski esineb, näiteks “Dark mansion taro”
Tarosid tundes pole raamatut ehk vajagi, oraaklitega on aga keerulisem lugu.
Oraakli näol on alati tegemist kelegi visiooniga millestki ja kui sellega seletust ei kaasne, olete saanud lihtsalt paki ilusaid pilte.
Kõige lihtsam viis selgust saada, millele oma raha hakkad kulutama, on küsida, kas kaartidega on kaasas raamat. 
Kui “raamat” on mingi link või QR kood, siis võib olla kindel, et tegu on õhukesel paberil Aasiast pärit toodanguga.
Palju reedab ka pakend. See on küll veidi libedam tee, sest ka palju originaalkaarte on tavalises kahest otsast avanevas karbis.
“Made in China” jällegi vastupidi EI TÄHENDA ilmtingmata järgi tehtud kaarte. Mitmed kuulsad kaarditootjad lasevad oma kauba Hiinas tükkida ja loomulikult kirjutatakse see seal suurelt karbile. 

Kokkuvõttes keeruline lugu. Valige hoolega enne kui ostate ja küsige müüjalt nõu ja abi.  
Töö ja aeg, mis kulub ühe kaardipaki loomiseks ei ole sugugi väike. 
Mõned kaardipakid on läbinisti kunstiteosed. 
Kummardused imelise töö tegijatele 🙏🏻❤️

“Ei ole mõistlik maksta liiga palju, kuid halvem on maksta liiga vähe. Kui maksate liiga palju, kaotate natuke raha – see on ka kõik. Kui maksate liiga vähe, kaotate mõnikord kõik, sest ostetud asi ei ole sobilik selleks, mille jaoks Te ta ostsite.”

― John Ruskin